Поради психолога

Поради психолога

ПАМ’ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ

Характеристика розвитку й поведінки дітей шестирічного віку

№ Структури розвитку

Характеристики

1 Фізичні

Під час читання уважно стежить очима за текстом. Нетерплячість – характерна риса цього віку. Вчиться розрізняти праву й ліву сторони. Швидко стомлюється, часто хворіє. Любить рухливі ігри й

ігри на свіжому повітрі.

2 Соціальні

Прагне бути першою. Виявляє дух суперництва та ентузіазм, що можна використовувати у навчальних цілях. Сама придумує правила поведінки. Часто виходить за межі дозволеного. «Розквітає» у відповідь на похвалу чи заохочення, не6вдачі сприймає важко. Прагне постійно одержувати задоволення, любить сюрпризи. Дуже чутлива до критики, але охоче критикує інших. Експериментує з індивідуальною і груповою відповідальністю. Великого значення надає дружбі. Часто має одного кращого друга. Школа разом з родиною стає впливом соціальним чинником.

3 Мовні

Охоче пояснює різні речі, показує й коментує. Полюбляє жартувати й відгадувати загадки, поговорити у класі.

4 Пізнавальні

Полюбляє ставити запитання. Любить нові ігри, ідеї. Навчається краще, роблячи самостійні відкриття. Береться за більшу кількість справ ніж може зробити. Розігрує драматичні сценки. Починає виявляти цікавість до оволодіння навичками і методами навчальної діяльності. Навчання за допомогою гри ефективніше, ніж за допомогою книг. Вивчення будь-якого матеріалу має бути прив’язане до діяльності. Характерне зростання творчої активності. Любить розфарбовувати, малювати.

5 Зорові

Діти не мають багато списувати з дошки. Здатність контролювати рух очей дає можливість учитися читати.

6 рухові

Не слід штучно знижувати високий рівень шуму й активності. Варто дозволяти дітям працювати стоячи. Слід чергувати навчальні заняття з ігровими й фізкультурними паузами.

ПОРАДИ ДЛЯ БАТЬКІВ ПЕРШОКЛАСНИКІВ

Зваживши всі основні фактори розвитку повноцінної, цілісної особистості, формування адекватної рефлексії дошкільника, аналізуючи досвід власних досліджень, беручи до уваги показники фізичного та психічного розвитку дошкільнят, з метою забезпечення психологічного здоров’я, запобігання розладів нервової системи радимо послугуватися в роботі з дітьми такими принципами.

Для підтримання пізнавальної активності:

— заохочувати всі зусилля дитини, а саме її бажання пізнавати нове;

— важливо відповідати на всі запитання дитини, займатися з нею тим, що їй подобається;

— уникати стереотипів та шаблонів у роботі, розвивати творчість дитини.

З метою запобігання формування негативного образу «Я» дитини бажано:

— уникати негативних оцінок дитини;

— порівнювати результати роботи дитини тільки з її власними досягненнями, а не з досягненнями інших дітей;

— не смикати дитину щохвилини, не говорити їй тільки про її недоліки, не пригнічувати ініціативу дитини;

— твердість лінії у вихованні досягається терпінням, відсутністю поспіху;

— не плутати поняття «хороша» і «зручна» дитина;

— кожна дитина у процесі виховання, спілкування з вихователем, учителем, батьками має почуватися захищеною.

Орієнтація на позитивний контакт із дитиною:

— любити дітей;

— знайти золоту середину між періодичними перебуваннями малюка наодинці з собою і спілкуванням з дорослими;

— кожна дитина потребує любові й теплоти почуттів для повноцінного особистісного розвитку;

Орієнтація на індивідуальність дитини:

— психологічне здоров’я дитини – її бажання бути «всім, чим вона може»;

— розвиток свого потенціалу через самоактуалізацію, пошук правильного уявлення про саму себе.